Dno i skarpę rowu można umacniać w różnoraki sposób. Do jego umacniania możemy zastosować różnego typu koryta betonowe, które dobieramy m.in. w zależności od nachylenia, ilości miejsca, oraz wymaganego przepływu. Możemy także konstruować ściek łącząc koryta betonowe z płytami ażurowymi, które to będą stanowiły zabezpieczenie przed obsypywaniem się ziemi. Standardowo przy głębszym, a wąskim rowie możemy zastosować koryta trapezowe lub jeszcze większe od nich, koryta kolejowe.
Gdy jednak szerokość rowu nam na to pozwala, możemy posłużyć się niższymi korytami a ściany boczne można wyłożyć płytami ażurowymi. Płyty ażurowe nie tylko podnoszą estetykę rowu ale także zabezpieczają przed obsypywaniem się ziemi i kamieni które mogłyby blokować przepływ przy większych opadach deszczu. Najczęściej stosowane do umacniania skarp są płyty ażurowe 90×60 a także 60×40. W przypadku płyt o wymiarze 60×40 można spokojnie stosować wersję o grubości 8cm.
Wg Katalogu powtarzalnych elementów drogowych, do konstruowania cieku wodnego możemy posłużyć się ściekiem drogowym typu korytkowego KPED 01.04. Do jego wykonania należy użyć płytę drogową betonową – typ korytkowy KPED 01.03. Korytko to znajduje się w naszej ofercie i zgodnie z KPED ma ono wymiary 60 x 15 x 50 cm. Ten element betonowy osadza się bezpośrednio na cienkiej podsypce cementowo-piaskowej 1:4. Samą podsypkę natomiast można umiejscowić na podbudowie żwirowo-pospółkowej lub przy mniejszej stabilności gruntu na ławie betonowej.
Korytko muldowe 60x15x50 posiada specjalne sfazowanie krawędzi bocznej pod kątem 45o w celu lepszego umocowania na nim płyty betonowej.
W przypadku gdy skarpa rowu nie jest zbyt stroma i nie ma ryzyka obsypywania się ziemi, zamiast płyt ażurowych można zastosować płyty chodnikowe 50×50. Samo nachylenie skarpy nie powinno być jednak zbyt duże gdyż w przeciwieństwie do ażurów, podsypka cementowa jest wtedy niezbędna do trwałego osadzenia płyt chodnikowych.